З 12 травня 2025 року
Київський столичний університет імені Бориса Грінченка
З 12 травня 2025 року в Університеті Грінченка пройшов новий тренінг лідерського модуля «Навчання та супровід здобувачів вищої освіти з особливими освітніми потребами» в рамках тижня безбар’єрності, який вперше стартував в Україні цього року саме 19 травня. Провела тренінг Галина Васильєва, доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, кандидат педагогічних наук, керівник Ресурсного центру підтримки студентів з інвалідністю. До участі, крім грінченківців, долучилися також викладачі Українського державного університету імені Михайла Драгоманова.
Створення безпечного освітнього середовища є пріоритетним напрямом діяльності Університету Грінченка. Однією з цілей тренінгу було підвищення рівня професійних навичок викладачів із питань створення інклюзивного простору та застосування універсального дизайну. Галина Іванівна висвітлила питання впровадження принципів та технологій побудови недискримінаційних відносин між учасниками освітнього процесу, розвитку соціально-особистісних компетентностей, необхідних для роботи в інклюзивному освітньому середовищі. Під час відпрацювання практичних вправ учасники програми розвинули навички ефективної комунікації, емпатії та використання сучасних методів навчання для забезпечення рівного доступу студентів з ООП до якісної освіти.
Модуль мав змішаний формат: онлайн (виконання індивідуальних завдань в ЕНК) і наживо. Учасники отримали ґрунтовну теоретичну базу щодо нормативно-правових аспектів інклюзивної освіти в Україні, роз’яснення принципів створення безбар’єрного та комфортного освітнього середовища, практичні кейси по роботі зі студентами з особливими освітніми потребами, включаючи адаптацію навчальних матеріалів та методик, можливість поділитися власним досвідом.
Таким чином, нова програма сприяла формуванню у науково-педагогічних працівників практичних навичок застосування інклюзивних підходів у навчальній діяльності здобувачів вищої освіти з особливими освітніми потребами.















Безбар’єрність




