19 червня 2025 року
Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана
19 червня 2025 року Алла Шлапак, проректорка з науково-педагогічної роботи та інноваційного розвитку Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, взяла участь у круглому столі «Горизонт Європа» та Європейський цифровий інноваційний хаб Win2EDIH: синергія цифрових інновацій і наукових досліджень для відновлення України», що відбувся в Київському національному економічному університеті імені Вадима Гетьмана.
Одним з важливих питань обговорення стала роль університетів у розбудові національної інноваційної екосистеми та їх інтеграція в європейський простір досліджень і технологій. Учасникам було представлено модель партнерства JointGo2Market, що сприяє виведенню інновацій з академічного середовища на ринок шляхом кооперації між університетами, бізнесом та державним сектором.
Як підкреслила у своїй презентації Алла Шлапак, саме університети мають потенціал бути центрами створення знань, інкубаторами підприємницького мислення та провідниками сталого розвитку, зокрема через освітні програми, підтримку стартапів і нові моделі партнерства.
Міжнародний досвід, зокрема приклади університетів Великої Британії, Італії, Ірландії та країн Скандинавії, свідчить про те, що стійкі інноваційні екосистеми формуються навколо університетів, які поєднують освіту, науку, бізнес і суспільство. Європейська асоціація університетів у своїх звітах підкреслює: саме міжсекторальні партнерства, доступ до фінансування та розвиток підприємницького мислення серед студентів і викладачів є критично важливими для успішного виведення інновацій на ринок.
В умовах повномасштабної війни та майбутньої відбудови Україна потребує не лише технологій, а й систем, здатних швидко масштабувати інновації та трансформувати їх у рішення для безпеки, економіки й освіти.Саме тому участь університетів у партнерствах, таких як Win2EDIH і програма «Горизонт Європа», є не просто доцільною, а стратегічно необхідною. Це відкриває шлях до сталого розвитку, зростання наукового потенціалу та підвищення міжнародної конкурентоспроможності українських закладів вищої освіти.













Безбар’єрність




