Академічна мобільність у рамках міжнародного проєкту за підтримки Міністерства освіти Фінляндії

Академічна мобільність у рамках  міжнародного проєкту за підтримки Міністерства освіти Фінляндії (Університет прикладних наук ХЯМЕ (НАМК), Фінляндська Республіка)07 квітня 2025 року
Університет прикладних наук ХЯМЕ (НАМК), Фінляндська Республіка

 

 

07 квітня 2025 року розпочалась друга частина реалізації міжнародного проєкту «Bridge to Inclusion: Accelerating the Value of Special Needs Education» (Міст до інклюзії: розвиток цінностей інклюзивної освіти для осіб з особливими освітніми потребами) за фінансування Міністерства освіти Фінляндії (TFK, Ukraine programme 2024) дослідницьким візитом професорсько-викладацького складу Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка до Фінляндської Республіки. До команди реалізації проєкту ввійшли декан факультету Наталія Клішевич, кандидат педагогічних наук, доцент; заступник декана з науково-методичної та навчальної роботи Роман Павлюк, кандидат педагогічних наук, доцент; завідувач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Олена Мартинчук, доктор педагогічних наук, доцент; професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Тетяна Скрипник, доктор психологічних наук, старший науковий співробітник; доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Наталія Бабич, кандидат педагогічних наук, доцент; доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Галина Васильєва, кандидат педагогічних наук; старший викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Софі Марі Ганевіч.

Грінченківці відвідали спеціальні й інклюзивні заклади загальної та дошкільної освіти для дітей з особливими потребами, презентували результати опитування українських учителів, котрі працюють із дітьми з особливими освітніми потребами, та напрацювання в контексті створення курсу для підвищення кваліфікації вчителів.

Особливу увагу фінських колег із Університету прикладних наук ХЯМЕ (НАМК) було приділено обговоренню результатів дослідження, реалізованого професорсько-викладацьким складом кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Університету Грінченка з охопленням близько 500 респондентів, з-поміж яких були вчителі початкових класів, учителі-предметники, асистенти вчителів, практичні психологи, логопеди та інші педагогічні й медичні працівники, котрі працюють із дітьми з особливими освітніми потребами. Результати дослідження дали змогу конкретизувати та визначити нагальні потреби українських вчителів з питань інклюзивної освіти і стали підґрунтям для розроблення курсу підвищення кваліфікації на основі кращих європейських практик, зокрема досвіду Фінляндської Республіки.

Попереду грінченківців чекає завершення роботи над розробленням компетентностей, результатів навчання та змісту курсу підвищення кваліфікації для українських вчителів, відвідування різних закладів освіти для осіб з особливими освітніми потребами міста Гельсінкі і презентація результатів наукового дослідження у вигляді статті та розробленого й наповненого курсу підвищення кваліфікації.

Ціль 04. Якісна освітаЦіль 16. Мир, справедливість і міцні інституціїЦіль 17. Партнерство заради сталого розвитку

Матеріали надано НДЛ інтернаціоналізації вищої освіти

Університет прикладних наук ХЯМЕ (НАМК), Фі...
Університет прикладних наук ХЯМЕ (НАМК), Фі...
Університет прикладних наук ХЯМЕ (НАМК), Фі...
Університет прикладних наук ХЯМЕ (НАМК), Фі...